Halva dagen har gått då....

Japp, då har halva dagen gått, gick och la mig en stund efter senaste inlägget, var så trött så öga blödde om man säg som så.. Klev upp efter ett tag, tänkte tvätta lite men fick inte ens ihop till en tvätt, kan ju vara positivt kanske men eftersom jag bara har två par shorts så behöver jag tvätta dom typ NU.. Får se om jag kör en halv maskin i alla fall lite senare.. Det blir som det blir..
 
Lilltrollet kommer i alla fall hem vid 18 tiden, det ska bli skojsigt, hon längtar efter att få se Wallander ikväll och det är ju inga problem eftersom hon inte behöver kliva upp i morgon bitti.. Och JA, har ett lite annorlunda lilltroll som tycker om Wallander, Johan Falk och Beck filmerna, vet inte vad det är men hon har alltid varit intresserad av såna filmer och även dokumentärer typ 112 på liv och död, och andra så kallade sjukhus dokumentärer, tror det har att göra med att hon gärna skulle vilja bli som hon säger: en sån som tar hand om andra.. Det har hon nog efter sin mor skulle jag tro..
 
Har haft mamma på kaffebesök idag, var trevligt ska jag säga, surrade lite och drack tre koppar kaffe, så känns som att jag fått i mig dagens ranson på 7 koppar redan.. men det är klart, dagen är ju inte slut än så lär ju bli ett par stycken till om jag känner mig själv rätt.. Typ 5 till skulle jag tippa hahaha... Kommr återfödas som en rostad kaffeböna jag, kan ju vara kul kanske..
 
Ja, till middag blir det väl lite rester från igår, men tror jag ska koka lite ris till köttet idag och göra gräddsås kanske, istället för strips, eller så kanske jag far och fixar lite potatis kanske, kan ju vara en ide det också, var ett tag sen jag åt potatis, om jag inte räknar dom jag åt i torsdags förstås, men jag menar kokta potatisar, det var ju stekta och strips räknar jag inte heller, menar vanliga, hederliga kokta pärer.. Ska bli så förbannat gott..
 
Ska väl sätta mig och knåpa ihop en matsedel för kommande vecka också, kan ju bli en intressant grej det, fortsätter denna värme så vete fan om det blir kräm varje dag, man har ju lite svårt att få i sig varm mat när det är så här varmt, eller i alla fall jag har, men jag plågar i mig det, varför vet jag inte för jag skulle ju inte dö av att vara utan mat en dag eller två om man säg som så..
 
Japp så får det bli så länge
 
Hörs Hej
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0