Tisdagen har då anlänt med sol.....

Då har tisdagen kommit med allt vad det innebär.. Låter som jag har mycket på min agenda men det är inte mer än vanligt ska jag säga.. Har inte varit uppe allt för länge, ska kanske försöka idas koka kaffe om en liiiiten strax, men får se hur jag gör, kanske sparar det till eftermiddagen är så drygt när man inte har nån perculator så jag blir fan galen... Fast det egentligen är godare att koka i panna på spisen men lite omständigt mellan varven tycker jag att det är... Det löser sig nog med det också så småningom..
 
Vet att jag idag kommer vara snällare än jag borde, för mitt eget bästa, men sån är jag och får väl hoppas att det är värt nåt det jag kommer göra i alla fall, men det återstår att se det, kan bli spännande faktiskt.. fast har en svag aning om att det kommer bli som vanligt, men helt ärligt så gör det ju egentligen ingenting, för jag visar ju att jag har mitt hjärta kvar som bryr sig om alla och det är jag förbanne mig stolt över, även fast jag kan bli sårad och ledsen många gånger så gör jag mitt bästa för att vara snäll..
 
Det kommer bli en bra dag, även om det är tisdag, som dom flesta vet inte är en veckodag som är för mig.. Tisdagar har nåt emot mig, brukar ju vara en helvetesdag i vanliga fall, i och för sig är ju inte dagen slut än, men det kommer ändå bli en okej dag även om det händer nåt, för ikväll kommer bästaste pappsen hit och det klår allt... Gissa om vi saknat han var ett tag sen han var hit så nu är det på tiden.. Synd bara att det är för att han ska vara barnvakt, pga att jag måste med stortrollet på möte på översidan stan i morgon förmiddag och så jobbar jag imorgon kväll.. önskar jag kunde bjuda hit han när jag är ledig men jag är ju inte ledig så många dagar i följd nån gång, men får väl se om vi kan ta hit han nån ledig helg.
 
Alltså, ibland känns det ju som helvetet är när a som ni vet.. Sen som idag känns det som att inget kan rubba på en om man säger så.. Det känns liksom som att jag är stolt, stark, modig, med mera. Kan det ha att göra med att jag inte sjunker lika lågt som dom som är otrevlig pga att dom är i närheten av någon som är svartsjuk eller så??? Ja ja, vuxna människor ska det kallas, In my ass säger jag.. Tror det är dags för vissa att börja växa upp och inse att dom inte har den makten, eller dom mandaten i samhället att trycka ner mig eller få mig att må dåligt, detta gör mig bara starkare och en dag, fast jag försöker vara snäll så kommer jag slå tillbaka, för man behandlar inte en människa hur som helst bara för att man mår dåligt själv, och allra helst en människa som gjort allt i sin makt för att hjälpa och stötta.. Så att så är det...
 
Nej men nu ska det sättas lite rotation på döfläsket så att det blir nånting gjort här idag..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0